Popis vleku
Lyžařský vlek typ BLV -2 je svou konstrukcí zařazen mezi vleky tzv. těžké řady. Tento vlek je zvláště vhodný pro využití v lyžařských areálech a střediscích s delšími, lyžařsky náročnějšími svahy a požadavky na vysokou přepravní kapacitu a nárokům zajištění vysokého komfortu přepravy.
Technický popis
Lyžařský vlek typ BLV -2 zajišťuje přepravu osob na dvoumístných bubínkových navíjecích unášečích. Zařízení splňuje nejpřísnější kritéria technické inspekce i požadavky provozovatelů. Vlek BLV -2 je tvořen poháněcí stanicí, podpěrami ve tvaru šikmého T osazenými kladkovými bateriemi a vratnou stanicí. Jednotlivé baterie jsou vybaveny snímači polohy lana. Poháněcí stanici tvoří ocelová roura o průměru 508 mm se základovou patkou zachycenou do kotvení v betonovém základu. Na ocelovou rouru - podpěru je uchycen nosník pohonu elektropřevodovky NORD s lanovým kotoučem. Elektropřevodovka NORD se skládá z čelní převodovky v patkovém provedení s výstupní hřídelí se zesílenými ložisky, elektromotoru a elektromagnetické brzdy. Elektromotor je řízený frekvenčním měničem a dopravní rychlost vleku je tak možno měnit od 0 až po max. rychlost.
Změnu dopravní rychlosti (snížení-zvýšení), spouštění a zastavení vleku lze rovněž ovládat dálkovým ovládáním ze vzdálenosti do 50 m od obslužné stanice vleku. Poháněcí lanový kotouč o průměru 2500 mm s pryžovým vyložením je namontován na výstupní hřídeli. Dvoumístný bubínkový unášeč je vybaven samoobslužnou kotvou, která zajišťuje maximální pohodlí přepravovaných osob a také díky hydraulické brzdě i bezproblémovému svinutí po upuštění kotvy lyžaři. Tento unašeč sestává ze tří montážních celků: závěsu s čelistí, turbo bubínku a samoobslužné kotvy. Dokonalý tvar čelisti umožňuje dlouhodobý provoz dopravního lana. Brzdění bubínku při rozjezdu a zatahování zajišťuje turbo efekt rotující turbíny ve hmotě o stálé viskozitě i při nejnižších teplotách a vysoké vlhkosti. Samoobslužné unašeče jsou zhotoveny z lehké hliníkové slitiny pokryté ochranným plastovým povlakem.
Bezpečnostní prvky jsou samozřejmou výbavou každého lyžařského vleku od výstražných a informačních tabulí přes nárazovou rampu pro uklidnění unašečů, přejezdové branky, STOP tlačítka pro havarijní zastavení a snímače polohy dopravního lana na kladkových bateriích s vyhodnocením místa eventuálních poruch. Snímače polohy lana pracují na principu lámací tyčinky. V případě vykolejení lana do zachycovače dojde ke zlomení tyčinky, přerušení zabezpečovacího obvodu a zastavení pohonu vleku.
Zařízení je možno vybudovat ve třech alternativách:
a) Lyžařský vlek s pevnou poháněcí stanicí a vratnou stanicí s hydraulickým napínáním
b) Lyžařský vlek s nástupní vratnou stanicí a vrcholovou poháněcí stanicí s hydraulickým napínáním
c) Lyžařský vlek s nástupní poháněcí stanicí hydraulicky napínanou a vrcholovou pevnou vratnou stanicí.
Stavebnicová technologie umožňuje rovněž přestavbu a modernizaci lyžařských vleků typu VL 1000 a VL 500 na typ BLV-2.
Technická data
* Dvoumístný lyžařský vlek
* Vzdálenost mezi stanicemi : do 1500 m
* Provozní rychlost dopravního lana: 0 až 3,2 m. sec. -1
* Výkon el. motoru s měničem a brzdou: max. 132 kW
* Teoretická dopravní kapacita: 1440 osob.hod-1
* Průměr dopravního lana: 18 mm
* Rozchod lan v trati 2,5 m
* Unašeč: dvoumístný bubínkový, hydraulický, mechanický
* Počet osob na unášeči: 2
* Průměr kladek na baterii: 250 mm
* Způsob kotvení: stabilní
| SSZ BLAHUTA spol. s r. o.Ulice: Lešetínská 546/57 |
Telefon: + 420 595 684 028 Bankovní spojení: ČSOB 373682403 / 0300 |